Pages

vendredi 3 juillet 2015

Efferv'essence purifying face cleansing gel - Reficis

Hello everyone! Hope you're all doing fine. It seems like summer is finally here (yey!) and who says weather change says changes in your skin too (at least it's my case!). Every time the weather gets warmer, I get some acne outbreaks.
Coucou tout le monde! J'espère que vous allez bien. Il paraît que l'été est enfin arrivé (youpi!) et qui dit changement de saison dit changements dans la peau (au moins, c'est mon cas!). Dès que les jours deviennent plus chauds, j'ai une poussée d'acné terrible.
Photo: Reficis

In April I received from the Swiss brand Reficis their Efferv'essence purifying face cleansing gel to try. Reficis is a brand from Neuchatel which was totally unknown to me, so I did some research and guess what! The brand works closely with Anasthasis, whose Délicatesse HydraRepair hand cream I reviewed a few weeks ago. Given that I had a very positive experience with Anasthasis I thought "why not?!".
Début avril j'avais reçu de la marque suisse Reficis leur gel nettoyant purifiant visage Efferv'essence pour tester. Reficis est une marque de Neuchâtel qui m'était inconnue, alors j'ai fait mes recherches et vous savez quoi?! C'est une marque sœur d'Anasthasis, dont la crème pour les mains Délicatesse HydraRepair avait été testé par mes soins il y a quelques semaines. Vu que j'avais eu une expérience positive avec Anasthasis, je me suis dit "bon ben, pourquoi pas?!".

The Efferv'essence purifying face cleansing gel comes in a 100 ml airless pump bottle and you know I really like this kind of packaging as it prevents waste and it's more hygienic. The smell is really nice and probably you're going to laugh but it totally smells like the Swiss candies Halter in lemon! That is, lemony with a hint of mint.What do we find in this cleansing gel exactly? Dandelion, nettle, grapefruit and lemon extracts, and vitamin E. Given that it is totally vegan, this product is not tested on animals at all.
Le gel nettoyant purifiant visage Efferv'essence vient dans un flacon pompe airless de 100 ml et vous savez que j'aime beaucoup ce genre de packaging car il évite le gaspillage et c'est plus hygiénique. L'odeur est agréable et vous allez surement rire mais il me rappelle les bonbons suisses Halter au citron! C'est-à-dire, citronné avec une pointe de menthe. Que peut-on trouver dans la composition de ce gel nettoyant? Des extraits de dent-de-lion, ortie, pamplemousse et citron, et de la vitamine E. Vu qu'il s'agit d'un produit végan, il n'est pas testé sur les animaux.

The brand promises that this cleansing gel will help us get rid of blemishes and reinforce your skin's radiance. I don't know about radiance because I glow naturally (because of my combination to oily skin), but I can definitely confirm that this product has helped me with my breakouts lately. AND now that days are really hot, washing your face with the Efferv'essence purifying cleansing gel is really refreshing (thank you Reficis for adding a hint of mint to the composition!).
La marque promet que ce gel nettoyant nous aidera lutter contrer les imperfections et révélera l'éclat de notre peau. Je ne peux rien dire sur l'éclat car j'ai mon éclat tout naturellement (ça aide parfois d'avoir la peau mixte à grasse), mais je confirme que ce produit m'a aidé contrôler mes poussées d'acné ces derniers temps. ET maintenant qu'il fait chaud, se laver avec le gel nettoyant purifiant Efferv'essence est un vrai régal grâce à son effet rafraîchissant (merci Reficis d'avoir mis un peu de menthe dans la compo!).

My final thoughts? I love the packaging. One single pump is enough for my entire face. In fact, after daily use (morning and night) in the almost 3 past months, I still have more than 1/4 of product left. It does a good job at cleansing. Despite its refreshing effect, it doesn't leave your skin feeling dry afterwards. Will I purchase this in the future? Oh yes, baby! This new addition to my skincare routine has proven my battle against acne breakouts and blemishes is not over yet!
Mon vérdict? J'aime le packaging. Une pompe suffit pour me laver tout le visage. D'ailleurs, après une utilisation journalière (matin et soir) pendant presque 3 mois déjà, il me reste encore plus d'un quart de produit. Il fait le job au moment de nettoyer ma peau. Même avec son effet rafraîchissant, je ne sens pas ma peau asséchée après m'avoir séchée. Vais-je acheter ce produit dans le futur? Oh oui! Cette nouvelle entrée dans ma routine soins m'a prouvé que ma bataille contre les poussées d'acné et les imperfections n'est pas finie!

You can find the Efferv'essence purifying cleansing gel at Reficis' online store at CHF 24.95. And guess what... they ship internationally! :)
Vous pouvez trouver le gel nettoyant purifiant visage Efferv'essence dans la boutique en ligne de Reficis pour CHF 24.95. Et vous savez quoi?... ils livrent à l'étranger!

2 commentaires:

  1. It is my first time i visit here. I found so many entertaining stuff in your blog, especially its discussion. From the tons of comments on your articles, I guess I am not the only one having all the leisure here! Keep up the excellent work.
    Tobacco Machines

    RépondreSupprimer